- Shuki Ribak
איך מצלמת רמזור אור אדום פועלת!?
אז ככה,מצלמות המהירות ואור אדום המותקנות כיום בישראל (הכתומות בצידי הכביש)מופעלות ע”י פסי השראה מגנטיים,הם מבוססות על לולאות המותקנות בתוך אספלט הכביש. (ניתן לראות אותם בהרבה מקומות בעין חדה) על ידי מדידת ההשראה המגנטית הרכבים החולפים יוצרים על פני הלולאות הללו, יודעת המערכת לחשב במדויק את המהירות של הרכב שעבר מעליהן ולכל נתיב בנפרד.
בצומת מרומזרת עם מצלמת אור אדום ניתן לראות את פסי ההשראה מייד בפס העצירה. שני פסים מגבילים. פסים מגבילים מודדים את מהירות הרכב בחציית צומת באור אדום.
איך זה עובד!
שמתחלף אור אדום ברמזור הפסים נכנסים למצב סטנדבי, למצב עבודה. ברגע שרכב עובר מעל הפסים באור אדום אז מצלמת המהירות נכנסת לפעולה ומצלמת את הרכב ומודדת את מהירותו. כך שנהג בעצם עלול לקבל דוח אחד על חציית צומת באור אדום ודו"ח שני על עבירת מהירות (וזאת במידה והוא עבר את המהירות).
חשוב להדגיש שיש לשמור על מהירות הנסיעה התקינה בצומת בכול מצב. המצלמה מצלמת גם מהירות באור ירוק. ראו הוזהרתם!!!
במערכות מתקדמות הרשות המקומית יכולה לבצע ניטור מדוייק של איזה רכבים עברו על פי אורך,מה היו המהירויות וכמות כלי הרכב (ספירות תנועה) שחצו בצומת.
חלק מהרשויות התקינו במפרים, פסי האטה בהתקרבות לצומת.
בחלק מהצמתים הותקנו צקלקות משטרה (מגדלור משטרתי כחול אדום) על מנת למתן את המהירות בצומת.
בסירטון ההדגמה ניתן לראות בברור איך הצילום מתבצע.