top of page
logo.gif

למה השול הצהוב הימיני שונה משמאל

בישראל, השוליים בצבע צהוב צבועים רק בצד הימני של הדרך, בניגוד למדינות רבות שבהן השוליים משני הצדדים צבועים בצהוב. הסיבה לכך קשורה למערכת התחבורה וההיסטוריה של הכבישים בישראל.

הסיבות האפשריות לכך הן:

  1. הוראות תכנון ותחזוקה: בישראל, הכבישים נבנים ומתוחזקים לפי תקנים של משרד התחבורה, וההחלטה לצבוע את השול הימני בצהוב נובעת ממדיניות של שמירה על סדר בתמרור ובסימון הכבישים. בצד הימני, רכב שולי הדרך נועד להפסיק את נסיעת כלי הרכב במצבים מסוימים כמו חירום, עצירה או תיקון, ולכן השול שם צבוע כדי להדגיש את הצורך להימנע מנסיעה עליו.

  2. הסיבה ההיסטורית: בעשור הראשון של הקמת המדינה, תחום התחבורה והכבישים היה בתנופה, והסימון של צהוב בצד הימני נועד להבהיר למשתמשי הדרך היכן אסור להם לעצור ולהחנות. כאשר הכבישים לא היו מסווגים ומסודרים בצורה טובה, הפונקציה העיקרית של השוליים בצהוב הייתה להפריד את נתיב הנסיעה מהחלק החסום לצורך חירום.

  3. הבדלים תרבותיים ומערכתיים: במדינות אחרות יש שימוש בצבעים אלה בשני צדי הדרך כדי להחמיר ולמנוע עצירות או חניה לא חוקית בשני הכיוונים, וזה קשור למערכת החוק והבקרה המקומית.

בישראל, לעיתים ישנם שיקולים אחרים, כמו הצורך בהבאת פתרונות תחבורתיים שמתאימים לתנאי הדרך המקומיים ולתשתיות הקיימות.


פס הפרדה רציף צהוב

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הבנת צבעים בשלטים ותמרורים

הבנת צבעי שלטים ו תמרורים : תפקידם והמשמעות בתמרורים ובשילוט שלטי תמרורים ורקע הם חלק בלתי נפרד ממערכת התעבורה, ומטרת העיצוב הצבעוני שלהם...

Kommentare


bottom of page