המידות התקניות של פסי האטה בכביש (על פי התקן הישראלי ת"י 5434):
גובה פס ההאטה:
הגובה התקני נע בין 3 ל-7 ס"מ.
בכבישים עם מהירות נמוכה, כמו אזורי מגורים או בתי ספר, הגובה יהיה קרוב ל-7 ס"מ.
בכבישים ראשיים או מהירים יותר, יותקנו פסי האטה בגובה נמוך יותר של כ-3-4 ס"מ, כדי למנוע האטה חדה מדי.
רוחב פס ההאטה (כיוון הנסיעה):
הרוחב התקני נע בין 1.2 ל-4 מטרים, בהתאם למהירות המותרת:
רוחב של כ-1.2-1.8 מטרים מתאים למהירויות נמוכות (עד 30 קמ"ש).
רוחב של כ-3-4 מטרים מתאים לכבישים עם מהירות בינונית (30-50 קמ"ש).
שיפוע פס ההאטה:
השיפוע התקני של פסי האטה מוגדר כמדורג ומותאם למהירות הנסיעה המותרת, עם יחס שיפוע של 1:10 עד 1:20.
אורך פס ההאטה (רוחב הכביש):
פס ההאטה יכסה את רוחב הכביש כולו, וייווצרו חיבורים חלקים בין קצות הפס לבין המדרכות או השוליים.
התאמות נוספות:
צבעים וסימון:
פסים בצבעים צהוב ושחור או אדום ולבן לצורך נראות גבוהה, בהתאמה לתקנים.
שילוב של שלטים אזהרה בולטים המתריעים על פס ההאטה לפני ההגעה אליו.
שימושים נפוצים:
פסי האטה גבוהים וקצרים (כ-7 ס"מ) משמשים באזורים עם מהירות מוגבלת מאוד, כמו ליד בתי ספר וגני ילדים.
פסי האטה רחבים ונמוכים מתאימים לכבישים עם תנועה זורמת יותר, למשל בכניסה לערים או לחניונים גדולים.
אנו מציעים שירות מקצועי להתקנת פסי האטה (במפרים) מותאמים אישית, כולל ייעוץ, התקנה וסימון ברור. 054-7669609
חובה להזהיר לפני כל פס האטה בכביש הסבר מה ההבדל בין סוגי במפרים ופסי האטה
Comments