רלב"ד,רשות הלאומית לבטיחות בדרכים,משרד התחבורה,תמרורים,שלטים,מד מהירות,ספירות תנועה,נצנץ סולארי,נוהגים,מסמסים,פה,צג,במפר,חוליות,עמוד גמיש,נחום תקום,ריבק טכנולוגיות,שינויים בהרגלי,עיני חתול,קונוסים,מפרדת נתיבים,מצלמת,בטיחות,מחזיר אור,נפח,פילוח,מדרכה,ג7,306,לוח,

ספירות תנועה ,בדיקת מהירות, מדי  צגים צג ,נפח V85 ,ריבק שינויים בהרגלי, טכנולוגיות,שוקי,עיני חתול,עמוד נחום תקום,במפר,פס האטה,תמרור עצור,תמרורים סולאריים,נתיבי ישראל,מע"צ,התראת גובה,מפרדת נתיבים,נצנץ,פנס מהבהב,דחליל משטרה,צקלקה כחול אדום,גשר תאורה,פנס מבריק,מעבר חצייה חכם,תאורת רחוב,לוח התמרורים,בין עירוני,חד סיטרי,אבטחה,מואר,מאיר,נראות,בהיקות,מיליקנדלה,עמוד אוסטרלי,נתיק,מחסום אקורדיון,שומר חניה אלחוטי,הולחך רגל מודגש,מראות פנורמיות,מראה,ראדר,תוצרת גרמניה,ספרת,טנועה,בדיכה של מעירוט

מה הם מחזירי-האור? מחזירי-האור עשויים מחומרים מיוחדים, שכאשר שולחים אליהם בחשיכה קרן אור הם מחזירים את האור ונראים כאילו הם עצמם מקור-אור. אחת הטכניקות ליצירת מחזירי האור היא שילוב של חלקיקי זכוכית או מתכת מיקרוסקופיים עם צבע ועם רפלקטור מטאלי. שילוב זה יוצר שכבה שמחזירה אור כמו מראות קטנות. בתמרורי הדרכים משתמשים בטכניקה משוכללת של קוביות אלומיניום קטנות שפתוחות בניצב אל ציר האור. אם אלומת אור נקלעת אל דופן הקובייה, אפילו מן הצד, ופוגעת בה, נוצר מצב של אור כלוא שאינו הולך לאיבוד אלא מופיע כהחזר אור, שנקלט בעין בכל זווית קרובה לניצב ביחס לשטח התמרור. יש להבחין בין מחזיר אור לבין משטחים פלורוצנטים זוהרים. משטחים פלורוצנטים אינם מחזירי אור אלא קטעים שמכילים תרכיבים של זרחן. הזרחן פולט אור באופן אקטיבי גם ללא מגע עם מקור אור חיצוני. החיסרון של משטחים פלורוצנטים הוא בהתבלותם המהירה יחסית.

טווח הראייה של הנהג בחשיכה מוגבל ומגיע עד הטווח המואר על ידי אורות רכבו. כאשר הנהג משתמש באורות המעבר )האורות הנמוכים(, טווח הראייה שלו מוגבל ל-30 מטרים. כאשר הוא משתמש באורות הדרך, טווח הראייה שלו גדל ל-100 מטרים. יש לזכור כי פנסי הרכב אינם מאירים את השטח שבצידי הרכב, ולכן ראייתו של הנהג מוגבלת רק לנעשה מלפנים, והוא אינו יכול להבחין במשתמשי דרך הממוקמים מחוץ לאלומת האור. כמו כן, יש לזכור שבשעות החשיכה עלולים פנסי רכב הנוסע ממול לסנוור את נהג המכונית ולהקשות עליו את הראייה. תנאי הנהיגה בחורף גשום מגבילים גם את יכולת הבלימה של הנהג ועמה את יכולת עצירת הרכב. אפילו בנהיגה במהירות של 50 קמ"ש יתקשה נהג לעצור את רכבו אם הולך רגל יפתיע אותו, שכן טווח אורות המעבר שאתם נוהגים בדרך עירונית הוא כ-30 מטר. יכולת הראייה של הולך הרגל, מוגבלת אף היא בחורף ובשעות החשיכה. זאת הן בשל בגדי החורף שמסרבלים ומצמצמים את שדה הראייה, הן מפאת הסנוור והן בשל הקושי לאמוד מרחקים בחשיכה ולהבחין בדברים ממרחק. הולך הרגל, לעומת הרכב, אינו מצויד במקורות אור, ועל כן הוא חייב לענוד מחזירי אור, אם ברצונו שהנהגים יבחינו בו מבעוד מועד. כמו כן מומלץ ללבוש לפחות פריט בהיר אחד, אם לא חולצה או מעיל לפחות צעיף, כובע, או נעליים בהירות.תקשורת בדרך של החזרת-אור בתעבורה: גם בתעבורה יש לאור תפקיד ביצירת התקשורת בין משתמשי הדרך השונים. לכלי הרכב יש מקורות אור טבעי. בנוסף מותקנים בכלי הרכב פנסים ומחזירי-אור שתפקידם אינו להאיר את הדרך אלא להודיע למשתמשי דרך אחרים על נוכחות ולהזהירם להתנהג בהתאם מלבד אורות הבלימה, שתפקידם אינו להאיר לאחור אלא להיראות מרחוק לעיני הנהגים, קיימים גם שני אורות אחוריים בכל רכב שיש בו יותר משני גלגלים. כמו כן, מותקנים בכל רכב כזה שני מחזירי אור אדומים בצידי הרכב מאחור. גם לוחיות הזיהוי של הרכב מוארות בפנס ועשויות מחומר מחזיר אור. האופנועים, שהם כלי רכב דו-גלגלי מנועי, מצוידים בפנס אחורי ובמחזיר אור אדום מאחור. גם באופניים חובה שיהיה מחזיר אור אדום אחורי כמו-גם מחזירי אור קבועים בדוושות במהלך כל שעות היממה. ברכיבה בשעות החשיכה, חייבים גם להיות מותקנים על האופניים פנס קדמי שיפיץ אור, ופנס אחורי שיאיר בצבע אדום בזמן הרכיבה. כמו החיות הזוהרות בטבע, מודיעים מחזירי האור בכלי הרכב על הימצאותם בשטח ומזהירים את האחרים לנהוג בהתחשבות ולקיים תקשורת משותפת. כדי להגביר את היכולת התקשורתית והנראות בתנאי דרך מכבידים, נקבעה תקנה של הדלקת אורות בנסיעה בימי החורף. תקנה זו חלה על כל כלי הרכב החל מ-1 בנובמבר עד 31 במארס והיא מחייבת אוטובוסים, משאיות כבדות, מוניות ואופנועים לנסוע באורות דולקים )אורות מעבר( בכל דרך במשך כל התקופה הזו. כל שאר כלי הרכב חייבים, על פי תקנה זו, לנסוע באורות דולקים רק בדרך שאינה עירונית, אבל מומלץ להם לעשות כך גם בדרכים עירוניות. מעבר לתקנה זו, מחויבים אופנועים לנסוע באורות דולקים בדרך שאינה עירונית במשך כל ימות השנה. תקנות אלו, שאינן מתייחסות להדלקת אורות בשעות החשיכה, נועדו להגביר את הנראות של כלי הרכב ואת הבטיחות בדרכים במהלך כל ימי החורף.

תחום מחזירי האור הנו תחום מאוד מורכב ורחב ונדרש ידע מינמלי על מנת ליישם את הדרוש.

קיים מגוון רחב של סוגי מחזירי אור, קיימים סוגים העמידים לתנאי שמש חזקים ולתנאי פנים. מחזיר אור הנועד לתנאי חוץ יעמוד בתנאי שמש קשים וציבעו יחזיק לאורך זמן.

שנתקלתם בשלט/תמרור שדהה מפני השמש אז באופן וודאי לא השתמשו בחומרים המתאימים לייצור השילוט.

מחזיר אור לתנאי פנים יחזיק לאורך שנים ובתנאי שלא יהיה חשוף לקרני UV של השמש.

למקלטים ויציאות חירום וכיבוי אש משתמשים בחומר מיוחד שנקרא שילוט פולט אור. בהפסקת חשמל ניתן להבחין בבירור בשעות החושך שהשלט מאיר את עצמו למשך מספר דקות.

לידע כללי לוחיות רישוי של כלי רכב מיוצרים מאלומיניום מצופה במחזיר אור צהוב העמיד לאורך שנים ועמיד בפני קרני UV.

בתמרורים משתמשים בשלוש רמות של מחזיר אור.

רמה 1 הנו מחזיר אור חלק הנקרא באנגלית EG  Engineering Grade(בדר"כ מיושם בדרכים עירוניות), חומר זה יהיה אפקטיבי לשימוש בתנאי חוץ למשך כשלוש שנים לפחות ובתנאי שמחזיר האור יוצר במפעל בעל תקנים נדרשים כגון 3M.

רמה 2 הנו מחזיר אור הנקרא רב עוצמה EGP ועליו מופיעים כוורת/מעויינים ונועד לעלות ברמה של נראות לתימרור ושילוט, עוצמתו וציבעו יחיזקו לאורך כ 5 שנים.

רמה 3 הנקרא בשפה המקצועית דרגת יהלום, עוצמת הבהיקות של השלט וציבעו יחזיקו לאורך כ 10 שנים וישרדו בתנאי שמש קשים ביותר וכמו כן מרחק הנראות והבהיקות ובהתאם למהירות הנסיעה יראו ממרחק רב.

מחזיר אור יחזיר אור רק כאשר יוארו אליו פנסי הרכב או תאורת הרחוב בלילה.

מחזירי האור לשילוט של חברת 3M הינם בחזית הטכנולוגיה המתקדמת בעולם בתחום של שילוט לכבישים.

מחזירי האור נעים על פני רמות שונות ולפי תקן ישראלי מה- EG המתאים לשילוט עירוני ועד ה- HIP וה- DG3 יהלום,המתאימים לשילוטים בכבישים בין עירוניים.

התנאי הראשון לכך שנוכל לראות עצם הוא שהעצם יפיץ אור . במונח "מפיץ " אנו מתכוונים שמתקיימת אחת מבין שתי אפשרויות אלה : א . העצם הוא מקור אור . ב . העצם מחזיר אור הפוגע בו .

סרט מחזיר אור

 

אנו משווקים את כל סוגי המחזירי אור בצורת הדבקה ובגליל,

הגלילים מגיעים באורך של  45 מטר וברוחב  5 ס"מ.

מידה נוספת לפריטים ספציפיים 45 מטר אורך על 10, 15 ו 20 ס"מ רוחב.

 

!אם שותים לא נוהגים